سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع دستگاه کارواش و اهمیت استفاده از آن در نظافت

محیط های صنعتی در حال حاضر به دلیل پیشرفت و وسعت کاری که دارند نیازمند دستگاه های شوینده و پاک کننده سطوح می باشند تا محیط ها آماده کار گردند. یکی از راه های ارتقا کیفیت نظافت محیط صنعتی خرید کارواش برقی که دارای انواع مختلف می باشد و تنوع آن به دلیل تجهیزات متفاوت و قدرت پمپ و موتور آنها است. این نوع کارواش با تجهیزات جانبی مانند نازل و بخش های دیگری که دارد می تواند مقاومت خود را در برابر آسیب دیدگی افزایش دهد. کارواش صنعتی تک فاز برای شستن خودرو ها و یا ماشین های شهرداری مورد استفاده قرار می گیرد. به صورت کلی شستشوی انواع تجهیزات و قطعات و جدول های خیابان و مراکز عمومی مانند آشپزخانه های بزرگ و فرآیند هایی مانند رسوب زداییو جرم بری توسط این دستگاه قابل شستشو است. بسیاری از سطوح کف در مراکز صنعتی به راحتی با کمک این مدل از واتر جت صنعتی شستشو داده می شود و به دلیل تنوع مدل های آن از واترجت آب گرم و سرد می توان در محیط های مختلف و برای حذف انواع آلودگی از این تجهیزات بهره برد. لازم به یادآوری است دسترسی به پریز برق شهری مهم ترین فاکتور در بکارگیری دستگاه کارواش تکفاز به حساب می آید.

همانطور که اشاره شد، دستگاه های کارواش صنعتی تک فاز در مدل های متعددی و با تفاوت در دبی و فشار آب، ساختار و دمای آب خروجی طراحی و تولید می شوند. به همین دلیل برای خرید کارواش تک فاز باید به نیاز خود، نوع آلودگی موجود در محیط و شرایط و امکانات محیط توجه کنید. مثلا اگر محیط دسترسی مناسبی به پریز برق شهری دارد اما بخش های نظافتی از پریز کمی دور هستند، بهتر است دستگاه دارای چرخ حرکتی (دو یا چهار چرخ) باشد تا بتوانید به راحتی دستگاه را در بخش های مختلف جابجا کنید. همچنین اگر اغلب آلودگی های موجود در محیط شما از نوع روغن و چربی است، کارواش صنعتی آب گرم انتخاب مناسب تری است. با این حال فشار کاری اغلب کارواش های صنعتی قابل تنظیم بوده و شما می توانید در کاربرد های مختلف شستشوی سطوح کف، تجهیزات و حتی خودرو با تغییر فشار و نازل حداکثر بهره وری را از دستگاه ببرید.

دستگاه های کارواش صنعتی، شوینده های فشار قوی هستند که برای انجام امور نظافتی در محیط های مختلف کاربرد دارند. این دستگاه نظافتی حذف آلودگی های سطوح را با استفاده از آب پر فشار انجام می دهد. منبع تغذیه واترجت یا کارواش صنعتی از طریق جریان برق یا سوخت های فسیلی تامین می گردد. کارواش الکتریکی که موتور الکتریکی تک فاز یا سه فاز مجهز است که شما میتوانید با توجه به بودجه مورد نظر از بین انواع این دستگاه ها دستگاه مورد نظر را انتخاب نمایید. قیمت کارواش صنعتی سه فازبا توجه به توان و مصارف صنعتی آن به نسبت بیشتر از کارواش های تک فاز است. کارواش تک فاز نیروی محرکه لازم برای عملکرد خود را از برق شهری و بطور مستقیم دریافت می کند. بنابراین این دستگاه در تمامی محیط های مسکونی، تجاری و صنعتی دارای برق شهری، قابل استفاده است.

کارواش صنعتی تک فاز  را می توان به عنوان یک دستگاه شوینده صنعتی شناخت که دارای موتور الکتریکی است و با برق تک فاز کار می کند.  این دستگاه به مانند سایر کارواش های صنعتی برقی دارای بخش های مختلف پمپ فشار قوی، موتور الکتریکی، نازل، لنس، تفنگی و شلنگ فشار قوی می باشد. کارواش تک فاز ابتدا آب را از ورودی به سمت پمپ فشار قوی انتقال می دهد. سپس این پمپ فشار آب را افزایش داده تا آب برای حذف آلودگی ها اثربخشی مناسبی داشته باشد. آب خروجی از پمپ بعد از عبور از شلنگ فشار قوی بوسیله تفنگی پاشش شده و از طریق نازل به بیرون پاشش می شود.